Strategisch denken

Ontwikkel een succesvolle strategie voor je organisatie

  • Draag concreet en actief bij aan de strategie van je organisatie
  • Vorm een sterkere visie dankzij gedegen toekomstscenario's
  • Weet om te gaan met weerstand en draagvlak te creëren
  • 12 weken5 dagen
  • NLCursustaal
Strategisch denken

Dit ga je leren in Strategisch denken

Wat is strategie? Wat maakt een strategie succesvol? Welke denkpatronen zijn belangrijk bij het vormen van strategieën? Tijdens de training Strategisch denken werk je aan toekomstscenario’s, het ontwikkelen van een visie en het formuleren van een strategie voor jouw organisatie. Dit proces stelt je in staat om de geleerde modellen en methoden direct toe te passen in de praktijk. Je krijgt hiervoor een stevig theoretisch fundament aangereikt zodat je stap voor stap aan de slag kan.

De modellen die je tijdens de training Strategisch denken leert kennen, pas je op je eigen situatie toe. Je leert hoe je draagvlak creëert en effectief omgaat met weerstand. Je ontdekt hoe je collega’s en stakeholders meekrijgt en enthousiast maakt. Dit heeft een positieve impact op de te voeren strategische gesprekken in de organisatie. Aan het einde van de training heb je een concreet product in de vorm van scenario’s, een visie en strategie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Bestaansrecht en de essentiële waarden van je bedrijf
  • Ontwikkelen van een compleet organisatiemodel
  • Verkenning van de wereld om je organisatie heen
  • Verkenning van het functioneren van de organisatie zelf
  • Toekomstscenario’s en de flexibiliteit van je organisatie
  • Een langetermijnvisie voor jouw organisatie 
  • Commitment bewerkstelligen
  • Implementeren van de visie met behulp van een routekaart
  • Agile implementeren van de visie

Resultaat

  • Je kent klassieke en moderne modellen en inzichten op het gebied van strategie
  • Je kunt deze modellen en inzichten effectief toepassen op je eigen organisatie
  • Je kunt de uitgangspositie van je organisatie evalueren en vertalen in keuzes
  • Je kunt verschillende toekomstscenario's schetsen en een visie formuleren
  • Je weet een voortrekkersgroep te formeren en enthousiasmeren
  • Je weet hoe je een strategische conversatie op gang brengt in jouw organisatie
  • Je kunt een grote bijdrage leveren aan het bepalen van de strategie

Vraag brochure aan

Alle data & locaties

Eerstvolgende startdata
  • woe, 19 maart 2025

  • maa, 2 juni 2025

Investering

€ 3.445,00

Ontvang persoonlijk advies