Last-minute deal

Overtuigend klantgericht schrijven

Zo schrijf je wat jíj wil zeggen en de klant wil horen

  • Maak voltreffers van je e-mails en brieven voor klanten
  • Houd tijd en energie over dankzij een slimme en efficiënte schrijfaanpak 
  • Spreek de taal van je klant en overtuig meer lezers met minder woorden
Overtuigend klantgericht schrijven

Dit ga je leren in Overtuigend klantgericht schrijven

In deze praktische training besteden we aandacht aan korte teksten gericht aan klanten, zoals e-mails, brieven en social posts. Wat maakt een chat, tweet of mail klantgericht? Hoe bereik je je doel bij de klant? Door te oefenen met door jou geschreven teksten en e-mails die je zelf als klant hebt ontvangen, kom je hierachter. 

Je werkt op je eigen laptop, en stap voor stap kijken we naar de opbouw en structuur van verschillende soorten teksten. Je oefent onder andere aan de hand van een gemeenschappelijke casus, een chatsessie en het schrijven van een bericht voor social media. Al doende leer je bondig en klantvriendelijk formuleren. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is klantgericht schrijven?
  • Hoe bouw je je tekst op? 
  • Hoe start je je tekst en hoe rond je af?
  • Hoe stem je af op je klant en tref je de juiste toon?
  • Wat is het effect van alinea’s en koppen en hoe zet je deze optimaal in?
  • Wat zijn de grootste verschillen in schrijven voor de diverse media?

Voor wie?

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt dankzij een goede structuur en de juiste toon. Maar hoe schrijf je die?

Data & locaties

Kosten

Training

De trainingsprijs is € 795,00 (excl. 21% btw).

Betaal je de opleiding zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 874,50.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 75,52 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
  • Check je e-mail en brief (boek)

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 80,00 (excl. btw).

Vraag brochure aan

Programma

Hoe ziet de training eruit?

De training bestaat uit een online kick-off en 1 bijeenkomst van 1 dag.

Opbouw van de training:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 14 deelnemers.

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je een certificaat van Schouten & Nelissen, een erkenning die binnen het bedrijfsleven hoog gewaardeerd wordt vanwege de praktische toepasbaarheid en de bewezen kwaliteit van onze programma’s.

Incompany

Staan meerdere collega’s binnen jouw organisatie voor dezelfde uitdaging? Dan is een incompany-traject de perfecte oplossing. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Neem gerust contact met ons op – samen bekijken we welk programma en welke vorm het beste aansluiten bij de behoeften van jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.
Incompany trainingsadvies aanvragen
Eerstvolgende startdata
  • don, 18 september 2025


€ 795,00

Wat anderen vinden

Gerelateerde opleidingen